Losowe zdjęcie

CZASOODMIERZACZ

Do końca roku szkolnego jeszcze tylko
I znów wakacje ;-)

Przetłumacz stronę na:

English Czech Danish Dutch German Greek Italian Norwegian Portuguese Russian Spanish Swedish Lithuanian Slovak Hungarian Turkish

Informacja o plikach Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Start PROMYK
Świetlica PROMYK
Spotkanie opłatkowe w „Promyku” PDF Drukuj Email
piątek, 03 stycznia 2020 23:46

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to czas intensywnej pracy w świetlicy „Promyk”. Zgodnie z tradycją ubiegłych lat wychowawcy wraz z dziećmi przygotowywali się do świąt narodzin Jezusa. Wykonywano ozdoby świąteczne, którymi dekorowano pomieszczenie placówki, dzieci przygotowywały upominki dla swoich najbliższych, śpiewano kolędy, odbywały się jasełkowe próby.
10 grudnia 2019 roku o godzinie 17.00 w świetlicy odbyło się spotkanie opłatkowe, podczas  którego podopieczni zaprezentowali swoje umiejętności aktorskie w jasełkach bożonarodzeniowych. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni goście: pracownik socjalny z MOPR-u, przewodnicząca Zarządu Rady Osiedla „Łazek”, przewodnicząca Rady Osiedla „Łazek”, przedstawiciele Koła Wędkarskiego „Energopap 72”, rodzice wychowanków, kierownik  Zespołu Placówek Wsparcia Dziennego, wychowawczynie świetlicy „Promyk”.   Po jasełkach  złożono sobie nawzajem życzenia świąteczne i podzielono się  opłatkiem. Po części oficjalnej nastąpiła degustacja potraw wigilijnych, którym towarzyszyły rozmowy towarzyskie. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały paczki od  świętego Mikołaja. Spotkanie odbyło się w miłej i sympatycznej atmosferze.

Zobacz więcej zdjęć w naszej galerii.

Rozpoczynamy wakacje - pełną parą PDF Drukuj Email
czwartek, 04 lipca 2019 12:19

Dnia 24 czerwca 2019 roku rozpoczęliśmy program wakacyjny. Pogoda dopisała, żar lał  się z nieba. Pierwszego dnia wychowawcy z podopiecznymi świetlicy „Promyk” wyruszyli na Plażę Miejską, gdzie dzieci zażyły kąpieli w wodzie i grały w piłkę. Po plażowaniu poszliśmy do Mc Donalda. W kolejnych dniach wakacji  korzystaliśmy z kąpieli wodnych na Plaży Miejskiej i basenie w Aquaparku. W świetlicy odbywały się zajęcia: plastyczne „Moje wymarzone wakacje”, kulinarne „Gofry”, „Ciasteczka”, gry i zabawy na świetlicy i placu zabaw.

Dnia 27 czerwca udaliśmy się na wycieczkę krajoznawczą po okolicy. Po drodze dzieci odgadywały gatunki drzew, roślin i ptaków. W obiekcie sportowym w Antoniach wychowankowie  grali w piłkę nożną i koszykówkę oraz bawili się na placu zabaw. Potem przyszedł czas na posiłek -  poszliśmy na grilla, gdzie upiekliśmy kiełbaski i chlebek. Po posiłku dzieci bawiły się w chowanego.  Najedzeni i zmęczeni wróciliśmy do placówki.

Mamy nadzieje, że kolejne dni wakacyjne będą równie udane. Obfitować będą: w piękną słoneczną pogodę, humor  i ciekawe przygody wakacyjne.

"Promyk" na Mistrzostwach Spławikowych PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny
środa, 17 października 2018 15:54

9 września 2018 roku  o godzinie 7.30 ze świetlicy „Promyk”  16 osobowa grupa (8 podopiecznych, 5 rodziców, 3 wychowawców)  pojechała autokarem na zawody wędkarskie nad Kanał Mioduński  (Mazury). Po dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce.

Tu mali rybacy zarejestrowali się u sędziego,wylosowali stanowiska łowieckie na które udali się wraz z opiekunami.  W zawodach startowało  25 osób. Następnie  zawodnicy przygotowywali zanętę, rozwinęli wędki do zawodów. O godzinie 10.55 sędzia zadął w róg. Dla osób łowiących był to znak do zanęcania (rzucanie na wodę pokarmu dla ryb). O godzinie 11.00 rozległ się drugi sygnał, który oznaczał, ze można łowić ryby.

Zawody spławikowe zakończyły się o godzinie 14.00. Tego dnia każdemu zawodnikowi dopisywało szczęście w połowie ryb. Każdy z zawodników miał w swojej siatce okazałe rybki. Po zakończeniu łowienia do każdego zawodnika na stanowisku podchodziła grupa sędziów, która ważyła złowione ryby.  Po ważeniu rybki trafiły z powrotem do akwenu wodnego. Następnie sędziowie udali się na naradę, a młodzi wędkarze na kiełbaski z grilla, napój i ciasto.

Po posiłku główny sędzia ogłosił wyniki. Z naszej świetlicy dwoje zawodników stanęło na podium. Była to: Julia  - I miejsce w kategorii junior i Jakub  - III miejsce w kategorii kadet . Za miejsca od I – III zawodnicy otrzymali puchar, dyplom i upominek wędkarski. Dalsze miejsca - w kategorii kadet zajęli: Gracjan - IV miejsce, Sandra - V miejsce, Dawid - VI miejsce, Filip - VII miejsce; w kategorii junior Wiktor zajął IV miejsce. Po zakończonej ceremonii z wręczenia nagród zajęliśmy miejsca w autokarze i ruszyliśmy w drogę powrotną. Pogoda tego dnia była sprzyjająca dla małych wędkarzy.

Zobacz więcej zdjęć w naszej Galerii.

Świetliczaki odkrywają świat przyrody PDF Drukuj Email
czwartek, 13 września 2018 14:44

Jak co roku na pożegnanie wakacji odbyła się, z niecierpliwością wyczekiwana przez dzieci ze świetlic ZPWDz w Ostrołęce, 1- dniowa wycieczka autokarowa. Tym razem jechaliśmy do Łomży i Drozdowa. Cała wycieczka, można powiedzieć, przebiegała w sposób „wyjątkowo naturalny”. Przez cały czas jej trwania, uczestnicy mieli kontakt z naturą i jej dobroczynnym – terapeutycznym  wpływem na nasze organizmy.
W Łomży mieliśmy wielkie szczęście, ponieważ mogliśmy odwiedzić papugarnię, gdzie można było, chociaż przez chwilę, poczuć się jak w raju i poprzebywać wśród prawdziwie rajskich ptaków. Bajecznie kolorowych, małych i dużych, po prostu idealnie pięknych. Papugi były przyjazne, chętnie przylatywały do dzieci, pozwalały się karmić, głaskać, odbywały też z nami nietypowe konwersacje. Niektórym papugom zdarzyło się jednak  uszczypnąć kogoś tu i tam. Mamy nadzieję, że nikt z uczestników nie pamięta już tej „ptasiej uszczypliwości”. Z papugarni poszliśmy  spacerkiem do autokaru, a po drodze pani przewodnik zaprowadziła nas do okazałej  gotyckiej Katedry pod wezwaniem św. Michała Archanioła, warto było ją zobaczyć.
W Drozdowie udaliśmy się w dolinę rzeki Narwi na warsztaty, przenosząc się na trochę w świat motyli,  mięczaków, skorupiaków, płazów i ziół dziko rosnących, o których usłyszeliśmy od pani botanik wiele ciekawostek. Teraz już wiemy jak wygląda: chruścik, kałużnica, szczeżuja albo rosiczka. Fajne było bieganie za motylkami o przedziwnych nazwach. Zaopatrzeni zostaliśmy w specjalne siatki, które niesione przez nas wyglądały jak chmurki nad naszymi głowami. Na początku trochę baliśmy się o te delikatne motylki, ale pani prowadząca zajęcia, która wie o nich prawie wszystko, pokazała nam jak zatrzymać owada w miękkiej siatce tak, żeby nie zrobić mu krzywdy, podziwiać go z bliska, a potem szybciutko wypuścić na wolność.
W czasie pomiędzy zajęciami, w ogrodzie przy muzeum przyrody mogliśmy zjeść smaczny obiad i odpocząć w cieniu drzew.
W muzeum przyrody widzieliśmy wiele gatunków zwierząt żyjących na wolności w tym regionie, a nawet - „...proszę państwa oto miś, miś jest bardzo grzeczny dziś, chętnie państwu łapę poda, nie chce podać, a to szkoda...”. Ten miś – niedźwiedź brunatny, którego widzieliśmy na ekspozycji, nie tylko witał się ze wszystkimi, ale także pozował do zdjęć.
Po takiej porcji wiedzy i wrażeń udaliśmy się do Ostrołęki. Będziemy czekać  na naszą kolejną wspólną wycieczkę już w następne wakacje.

Zobacz więcej zdjęć z wycieczki.

Sprzątanie Świata i Zawody Rzutowe w "Promyku" PDF Drukuj Email
środa, 06 czerwca 2018 10:24

Dzięki uprzejmości kół wędkarskich nr 72 „Energopap” wspólnie z PZW nr 40  w Myszyńcu i nr 73 „Odrodzenie” w Szczytnie, dnia 12.05.2018 roku, dzieci, ich rodzice oraz wychowawcy świetlicy „Promyk” odbyli wycieczkę nad Zbiornik Wodny Wykrot. Po przybyciu na miejsce podopieczni wraz z rodzicami oraz wychowawcy Promyka wzięli udział w akcji „Sprzątanie Świata”. Akcja ta polegała na oczyszczeniu ze śmieci brzegów Zbiornika Wykrot oraz jego najbliższego otoczenia, tzn. terenu leśnego wokół zbiornika,  a także  rzeki Rozogi na wlocie zbiornika. Poprzez tę czynność podopieczni mogli zauważyć jaki wpływ ma człowiek na czystość naszej przyrody oraz dostały wskazówkę,  jak można o nią dbać.
Następnie odbyły się zawody sprawnościowe i rzutowe o puchar „Zarządu Koła”. W tych konkurencjach oprócz nas brali również udział uczniowie Publicznego Gimnazjum w Myszyńcu i Zespołu Szkół w Wykrocie. Frekwencja wszystkich biorących udział w akcji sprzątania świata wyniosła ponad 100 osób, a biorących udział w konkurencjach 66 osób.
Podopieczni „Promyka”  ćwiczyli przed zawodami w świetlicy pod czujnym okiem wychowawców, co zaskutkowało dużą sprawnością podczas zawodów. Dzieci z „Promyka” zajęły czołowe miejsca.
W kategorii juniorów najlepszym okazał się Wiktor O., który zajął pierwsze miejsce. W  kategorii kadet również  pierwsze miejsce zajął wychowanek świetlicy Promyk Gracjan D. Kolejne czołowe miejsca naszych wychowanków to Sandra N. drugie miejsce i piąte Jakub O.
Podczas trwania konkurencji można było również posilić się kiełbaską z grilla.
Zobacz więcej zdjęć w naszej galerii.

Przejażdżka motorówką po Narwi (Galeria) PDF Drukuj Email
wtorek, 09 września 2014 16:27

Wychowankowie i wychowawcy świetlic Zespołu Placówek Wsparcia Dziennego w Ostrołęce oraz goście z „Kultowni” OCK w Wojciechowicach mieli okazję zwiedzić okolice Ostrołęki podczas rejsów motorówką po Narwi 28 sierpnia 2014 r. Uczestnicy wyprawy mogli zobaczyć nasze miasto z malowniczej i tajemniczej strony.

Uczestnicy wyprawy zobaczyli największe, zlokalizowane przy rzece, zakłady pracy oraz miejsce, w którym „zanurkowałby 4 piętrowy blok”, gdyż ma ono ok. 10 metrów głębokości. Przejażdżka była pełna atrakcji, emocji, a dzieci miały możliwość same przyspieszać motorówką. Przeżycia i emocje związane z wyprawą spowodowały, że wszyscy chętnie posilili się upieczonymi na ognisku kiełbaskami, które sponsorował radny Wiesław Szczubełek.

Zobacz zdjęcia z przejażdżki w naszej Galerii.

Wycieczka na Mazury (Galeria) PDF Drukuj Email
piątek, 06 września 2013 14:54

Największą atrakcją kończących się wakacji była wycieczka edukacyjna na Mazury. Wychowankowie Świetlic środowiskowych z Zespołu Placówek Wsparcia Dziennego w Ostrołęce 27 sierpnia 2013r. brały udział w wycieczce. Dzieciaki z 6 Świetlic mogły skorzystać z atrakcji Parku Wodnego ,,Tropicana" w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach, gdzie radości i atrakcji nie było końca. Odwiedziliśmy wioskę plemienia ,,Galindów", tam witał nas sam wódź, z którym dzieci tańczyły i śpiewały wokół rzeźby boga słońca prosząc o pogodę na resztę wakacyjnych dni. Chwilą odprężenia i relaksu, ale też wspólnych  śpiewów i gwarnych rozmów był rejs statkiem po Jeziorze Nidzkim i Guzianka. Tam mogliśmy nacieszyć wzrok pięknem przyrody i schwytać kilka ostatnich promieni słońca. Ten wyjazd był bardzo udany, dopisała pogoda, humory dzieci. Tak udanych wypraw i tylu wspaniałych chwil życzymy wszystkim.

Zobacz zdjęcia z wycieczki w naszej Galerii.

Dni Walki z Ubóstwem PDF Drukuj Email
poniedziałek, 22 października 2012 15:09

W środę 17 października Zespół Placówek Wsparcia Dziennego oraz Zespół Asysty Rodzinnej w Ostrołęce brał udział w obchodach Międzynarodowego Dnia Walki z Ubóstwem, które odbyły się na scenie przy Kupcu. Reprezentanci naszego zespołu, Wychowankowie ze Świetlicy Promyk i ze Świetlicy Gwarek przedstawiły, czym zajmują się nasze placówki oraz wykonały część artystyczną. Dzieci ze Świetlicy Promyk przedstawiły skecz a ze Świetlicy Gwarek zaśpiewały piosenkę o naszych placówkach. Występom sprzyjała tego dnia przyjemna atmosfera i piękna pogoda.

Więcej…

Free joomla templates made by Lonex.

Statystyki odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj16

Dzisiaj: 28 Mar 2024

POGODA

INFO

Zespół Placówek Wsparcia Dziennego z Ostrołęki © OSTROŁĘKA 2012-2022 Administrator strony: Mariusz Brodowski